Als het gaat om de plugins, "de meeste van de dingen die ze doen zijn
totaal onsamenhangend en nutteloos", grapt hij. "Maar af en toe een
instelling die iets wat je nog nooit hebt gehoord kan doen vind je."
Eno
gebruikt technologie niet alleen om muziek te maken, maar om het te
beheren, om, zeg, geef textuur en tempo om geïmproviseerde composities,
waarin hij toegeeft dat hij haat meestal voor zijn eentonig en
vormeloos. Hij gebruikt monitoren om te communiceren met muzikanten als
zij improviseren, en maakt gebruik van tekeningen en notities om hen te
begeleiden op hun auditieve expeditie suggereert dat ze spelen alleen
een deel van hun instrument, of dat denken ze dat nieuwe soorten muziek
die nog nooit eerder hebben gehoord. Hij is bekend om buitengewone en
suggestieve scenario's, zoals een postapocalyptic wereld waar vorige
muziekgenres alleen worden beschreven met woorden te schilderen; of
"North American pedagogische", ontworpen voor kinderen, die hulpeloos
moest studeren wanneer badend in voldoende lawaai.
Het resultaat? "Het is zo moeilijk uit te leggen. waarom zou je niet naar de sodding concerten? 'hij plaagt.
Van
Eno's technologie-projecten die door de mand gevallen, degene die hij
het liefst zou willen doen herleven is het idee van selfgenerating
muzikale systemen, die hij begon met het bestuderen in de jaren 1980.
Het uitgangspunt is om een musiceren machine te creëren, of het is zo
simpel als een wind gong of zo complex als computersoftware. Zoals de
vlinder effect, de uitkomst is afhankelijk van kleine veranderingen in
de startvoorwaarden.
In een generatieve muziek project, Eno
berekend dat het zou duren bijna 10.000 jaar om de gehele mogelijkheden
van een individueel stuk horen. "Het interesseert me nog steeds als een
manier van muziek maken", zegt hij, uit te leggen dat hij nu wil het ook
voor het creëren van synthetische klanken gebouwd rond cellulaire
automaten.
Echter, wanneer het gaat om het "spelen met computers
in grappige manieren" om muziek te maken, weet hij maar al te goed dat
de machines hebben beperkingen. "Computers hebben nog steeds een zeer
sterke verbindingen naar hun afkomst als tekstverwerkers, knippen en
plakken en al dat soort dingen. Er is veel van dat soort muziek over.
Een deel ervan is prima, maar niemand mag de illusie koesteren dat
computers stylefree. U bent niet van plan om een grote 1960 soul
ballad met een computer te maken. "
Zoals voor de volgende stap
in zijn lange muzikale reis, is hij onlangs samen met het gesproken
woord, "het nemen van de gesproken taal en behandelen als elke andere
muzikale element, te rekken en repinching het en behandelen zoals alle
elektronische geluid. Het is een nieuw soort poëzie. "Voor dit project,
dat een naam ontbreekt, is hij samen met een dichter Rick Holland.
Eno
heeft de afgelopen dagen doorgebracht Vermelding aan presentaties over
het onderzoek op de hersenen, wormen en meer aan het Federale Instituut
voor Technologie van Lausanne, dus vraag ik hem wat hij neemt weg van
alles. Hoewel zowel wetenschap en kunst vertrouwen op experimenteren,
zegt hij, ze zijn duidelijk verschillende dingen. "Ik denk dat de
wetenschap wil kijken naar de wereld die er bestaat en ik denk dat kunst
wil werelden die niet voorstellen."
Maar Eno benadrukt dat zijn
interesse in de muziek is niet louter cerebrale. "Ik ben niet alleen een
geest. Ik hou van dansen en seks en dat soort dingen die verband houden
met rock and roll. "bekijk meer replica Rolex horloges en Rolex Masterpiece II
没有评论:
发表评论